Onze school steunt met regelmaat een goed doel. Soms is dat een klein en lokaal doel, soms een groot landelijk of internationaal doel. Sommige acties worden geïnitieerd door kinderen, andere door ouders of het team.

In de afgelopen schooljaren heeft onze school verschillende acties gehouden. Meestal waren ze klein van opzet en gelinkt aan een kind van school of op initiatief van een kind van school. Denk hierbij aan de telefoonactie van groep 6, de inzameling van statiegeld van flessen voor Sri Lanka en Haïti etc. Als deze actie dan gekoppeld werd aan een workshop die kinderen zelf gaven, kreeg het nog meer waarde.

DSC00129

In het schooljaar 2013-2014 was Serieus Request Enschede de grote actie. In 2011-2012 was de schoenendoosactie voor Roemenië.  Zo heeft de Ouderraad ook een keer een actie georganiseerd voor de stichting ‘Doe een wens’. De telefooninzamelingsactie van groep 6 was voor het inzamelen van geld t.b.v. de stichting AAP.

In het  schooljaar 2018-2019 is een markt georganiseerd, waarbij de opbrengst deels ten goede kwam aan de Nederlandse Cystic Fybrosis Stichting.

In het schooljaar 2020-2021 werd tijdens de kerstperiode een actie georganiseerd voor Stichting Jarige Job.

De groepen 7 en 8 hebben zich in het schooljaar 2021-2022 ingezet voor de Stichting Kinderpostzegels.

Jaarlijks doen de leerlingen van groep 6 mee aan de landelijke actie ‘Nederland schoon’ en ruimen zij zwerfafval in onze wijk op.

Het ondersteunen van acties door kinderen heeft een opvoedkundige waarde: het leert kinderen na te denken over groepen in de samenleving/wereld die het minder hebben dan zij zelf, ziek zijn, anders zijn etc. en daarom een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken. Door kinderen hierbij zelf actief te laten zijn, wordt hun betrokkenheid vergroot en hun bewustzijn ontwikkeld. Dit past heel goed binnen de essentie ‘Delen’ van ons onderwijsconcept.